Customer Experience (CX)

About the Community

Het delen van SAP-kennis door onze leden op het gebied van Customer Experience staat bij ons centraal. Dit doen wij door deelnemers de mogelijkheid te bieden om ervaringen te delen en zo van elkaar te leren. En bovendien: een netwerk te vormen waarin leden in verbinding komen met elkaar.

Tijdens de door ons georganiseerde bijeenkomsten en webinars geven (eind)gebruikers en partners van SAP, presentaties op het gebied van Customer Experience. Deze sessies kennen diverse invalshoeken, waarbij de diverse CX-cloudoplossingen, gericht op service, sales, marketing en commerce, aan de orde komen, maar ook web-based applicaties die gerelateerd zijn aan de SAP CX-oplossingen.

Met mailings en focusgroepbijeenkomsten houden wij onze leden op de hoogte van onze activiteiten. Deze bijeenkomsten organiseren wij op basis van ontwikkelingen in het bedrijfsleven. Naast het delen van onze eigen onderwerpen, weten we waar raakvlakken zijn om ook samenwerking te vinden met andere focusgroepen. Dit alles levert interessante sessies op.

Doelstelling van de focusgroep
De doelstelling van onze focusgroep is het uitdragen en onderzoeken van de mogelijkheden van het C/4-productportfolio van SAP in een zo breed mogelijke zin. Dat betekent concreet de volgende doelstellingen:
  • Het bevorderen van optimale marketing, sales, commerce en service processen;
  • Het uitwisselen en verrijken van kennis en ervaring over technische en organisatorische aspecten bij het kiezen voor, implementeren en gebruiken van het C/4 productportfolio;
  • Spreekbuis en sparringpartner zijn richting SAP. Bijvoorbeeld door het formuleren van ontwikkelverzoeken op basis van gebruikerswensen en door het informeren van SAP over gebruikerservaringen;
  • Het aanspreken van zoveel mogelijk klanten door netwerken, voorlichting, educatie en het verzamelen van best-practices.

Doelgroep

De doelgroep bestaat uit iedereen die binnen het SAP-gerelateerde bereik professioneel betrokken is bij het inzetten van marketing, sales, commerce en service processen binnen een organisatie. Hierbij moet vooral worden gedacht aan geïnteresseerden en actief betrokkenen uit gebruikersorganisaties, informatiemanagers, architecten, functioneel applicatiebeheerders, consultants, etc.

Onderwerpen

De onderwerpen zijn gericht op de SAP CX sales, service, marketing en commerce cloudoplossingen. Denk hierbij aan: 360 graden klantbeeld, optimalisatie en verbetering van klantervaring, optimalisatie serviceproces m.b.v. kunstmatige intelligentie en chatbots, verbeteren van klantbetrokkenheid, efficiënte serviceplanning, voeren van doelgerichte campagnes, inzicht in klantgedrag, digitaal commerce platform, omnichannel productpresentatie.

Kernteam - Wie is wie?

 
Remco-Jan Lof – Voorzitter focusgroep Customer Experience (CX)
Van origine heb ik een achtergrond in SAP Utilities en dan met name watersector. Ik ben in 2008 voor het eerst met SAP in aanraking gekomen bij mijn toenmalige werkgever Accenture. Hier begon ik als Utilities consultant voor diverse nutsbedrijven. Mijn huidige werkgever, Vitens, was ook één van de klanten die onder mijn verantwoording viel. Van het één kwam het ander en reeds ben ik sinds 2011 in dienst van Vitens.
Nu, als informatie analist, verantwoordelijk voor o.a. de klant gerelateerde domeinen. 
Als voorzitter van onze focusgroep verwacht ik, samen met ons kernteam, een bijdrage te kunnen leveren aan de CX community door het delen van ervaring, kennis en de ontwikkelingen die plaatsvinden. Dit zullen we faciliteren door inspirerende bijeenkomsten of webinars die tussentijds worden afgewisseld met deep dive sessies of andere ‘hands-on’ mogelijkheden.

Rik Loenen – Secretaris focusgroep Customer Experience (CX)
Sinds 2011 werk ik in de SAP-wereld. Gedurende deze periode heb ik voor uiteenlopende klanten in verschillende branches gewerkt. De eerste 8 jaar van deze periode heeft mijn focus voornamelijk gelegen op het domein Enterprise Asset Management. 

Sinds 2019 ben ik mij gaan richten op SAP CX. Wat ik hier leuk in vind is het toevoegen van waarde bij de klanten waar ik werk om hun eigen klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Om deze reden wilde ik dan ook graag secretaris van deze focusgroep worden. In samenwerking met de andere leden van ons team wil ik events neerzetten waar zowel eindgebruikers, consultant en andere geïnteresseerden baat bij hebben. 

Regina de Jong – Kernteamlid focusgroep Customer Experience (CX)
Mijn eerste ervaring met SAP begon in 1999 als ‘subject matter expert’ bij Douwe Egberts. Eerst met name op het gebied van Sales & Distribution. Dit werd al snel uitgebreid met CRM Sales en Service, maar ook in de richting van Supply Chain Management. Begin 2010 ben ik bij Capgemini als CRM-consultant in dienst gekomen. Naast diverse klantopdrachten, ben ik daar voornamelijk werkzaam geweest als SAP trainer/coach bij de Capgemini Academy. Sinds mei 2018 ben ik als SAP CX consultant en trainer in dienst bij TheValueChain Nederland. 

Mensen laten zien en ervaren dat met de hulp van SAP het werk beter, efficiënter en simpeler gedaan kan worden geeft mij veel plezier. Dit is ook de reden dat ik mij als kernteamlid van de focusgroep Customer Experience heb aangemeld. Door kennisdeling en verbinding maken van elkaar leren én elkaar inspireren. 

Evenement foto's

 


  
 
 

Bestuursleden

        Voorzitter
      Remco-Jan Lof
      Vitens NV
      voorzitterCX@vnsg.nl
        Secretaris
      Rik Loenen
      Acorel
      secretarisCX@vnsg.nl
   

Evenementen

Er wordt gewerkt aan de planning voor 2021. Binnenkort meer!
Default image for Customer Experience (CX)