Customer Experience (CX)

About the Community

De Customer Experience focusgroep richt zich op het verbeteren van klantervaringen voor bedrijven in alle branches. In een tijd waar technologische ontwikkelingen elkaar snel opvolgen, is het van groot belang om de klant centraal te blijven stellen. Een tevreden klant is over het algemeen een loyale klant.

Het SAP CX portfolio sluit hier naadloos op aan met cloud oplossingen welke zich richten op service, sales, marketing, commerce customer data, analytics, etc. Het doel van de CX focusgroep is dan ook de eindgebruiker, implementatiepartner en consultancy bij elkaar te brengen en zo een community neer te zetten waarin kennis, ervaringen en inzichten op het gebied van (SAP) CX met elkaar gedeeld worden

Meer informatie over de focusgroep

Door de snelle ontwikkelingen op het gebied van gebruikerservaring (voor klant en eindgebruiker), cloud diensten en de online-wereld was het voor de initiële focusgroep CRM, noodzaak om mee te gaan in deze verandering. Door de re-branding naar de focusgroep CX hebben we een meer bedrijf breed karakter gecreëerd, waardoor we ons kunnen richten op alle aspecten van het SAP CX productportfolio. Zo organiseren wij bijeenkomsten en webinars waarbij vanuit diverse invalshoeken bekeken alle SAP CX onderwerpen en de daaraan gerelateerde web-based applicaties aan bod komen. Ook ‘best practice’, gebruikerservaringen en nieuwe ontwikkelingen zijn belangrijke punten op onze agenda. We worden per regelmaat door SAP bijgepraat over de roadmap en de visie die wordt gehanteerd voor SAP CX.

Doelstelling

  • Inzicht verschaffen in de business value van de verschillende oplossingen ten behoeve van digitale transformaties op het vlak van SAP CX
  • Het uitwisselen en verrijken van kennis en ervaring over technische en organisatorische aspecten bij het kiezen, implementeren en gebruiken van SAP CX
  • Spreekbuis en sparringpartner zijn namens de focusgroep richting SAP
  • Nieuwe ontwikkelingen en haar toepassingsmogelijkheden onderzoeken en bespreken

Werkgebied van de focusgroep SAP CX

  • Aansprekend werkgebied voor SAP CX
  • Front-end oplossingen
  • Standaarden, concepten en strategieën
  • Bedrijfsbezoeken
  • Roadmaps

Fact & figures

  • Meer dan 300 leden
  • Meer dan 125 bedrijven
  • Opkomst bijeenkomsten 20-30 leden
  • Bestuur vergadert gemiddeld 2 keer per maand
  • Ledenvergadering gemiddeld één keer per 2-3 maanden
  • Organiseren themabijeenkomsten
  • De focusgroep CX heeft betrokken en actieve leden

Onderwerpen

Service Cloud
Sales Cloud
Customer Data Cloud
Marketing Cloud
Commerce Cloud
SAP analytics
360 graden klantbeeld
Kunstmatige intelligentie
Klantervaring
Serviceplanning
Campagnes
Inzicht in klantgedrag
Online sales
Omnichannel
Chatbot
Socials integratie

Kernteam - Wie is wie?

 
Remco-Jan Lof – Voorzitter focusgroep Customer Experience (CX)
Van origine heb ik een achtergrond in SAP Utilities en dan met name watersector. Ik ben in 2008 voor het eerst met SAP in aanraking gekomen bij mijn toenmalige werkgever Accenture. Hier begon ik als Utilities consultant voor diverse nutsbedrijven. Mijn huidige werkgever, Vitens, was ook één van de klanten die onder mijn verantwoording viel. Van het één kwam het ander en reeds ben ik sinds 2011 in dienst van Vitens.
Nu, als informatie analist, verantwoordelijk voor o.a. de klant gerelateerde domeinen. 
Als voorzitter van onze focusgroep verwacht ik, samen met ons kernteam, een bijdrage te kunnen leveren aan de CX community door het delen van ervaring, kennis en de ontwikkelingen die plaatsvinden. Dit zullen we faciliteren door inspirerende bijeenkomsten of webinars die tussentijds worden afgewisseld met deep dive sessies of andere ‘hands-on’ mogelijkheden.

Rik Loenen – Secretaris focusgroep Customer Experience (CX)
Sinds 2011 werk ik in de SAP-wereld. Gedurende deze periode heb ik voor uiteenlopende klanten in verschillende branches gewerkt. De eerste 8 jaar van deze periode heeft mijn focus voornamelijk gelegen op het domein Enterprise Asset Management. 

Sinds 2019 ben ik mij gaan richten op SAP CX. Wat ik hier leuk in vind is het toevoegen van waarde bij de klanten waar ik werk om hun eigen klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Om deze reden wilde ik dan ook graag secretaris van deze focusgroep worden. In samenwerking met de andere leden van ons team wil ik events neerzetten waar zowel eindgebruikers, consultant en andere geïnteresseerden baat bij hebben. 

Regina de Jong – Kernteamlid focusgroep Customer Experience (CX)
Mijn eerste ervaring met SAP begon in 1999 als ‘subject matter expert’ bij Douwe Egberts. Eerst met name op het gebied van Sales & Distribution. Dit werd al snel uitgebreid met CRM Sales en Service, maar ook in de richting van Supply Chain Management. Begin 2010 ben ik bij Capgemini als CRM-consultant in dienst gekomen. Naast diverse klantopdrachten, ben ik daar voornamelijk werkzaam geweest als SAP trainer/coach bij de Capgemini Academy. Sinds mei 2018 ben ik als SAP CX consultant en trainer in dienst bij TheValueChain Nederland. 

Mensen laten zien en ervaren dat met de hulp van SAP het werk beter, efficiënter en simpeler gedaan kan worden geeft mij veel plezier. Dit is ook de reden dat ik mij als kernteamlid van de focusgroep Customer Experience heb aangemeld. Door kennisdeling en verbinding maken van elkaar leren én elkaar inspireren. 

Arnold Advocaat  – Kernteamlid focusgroep Customer Experience (CX)
Na mijn studie Bestuurlijke Informatiekunde aan de Erasmus Universiteit ben ik in 1995 al snel in aanraking gekomen met SAP en heb me bij Ernst & Young / Cap Gemini gespecialiseerd in Sales & Distribution als developer, applicatie- en business consultant. 

Rond het jaar 2000 kwam SAP met de eerste versie van SAP CRM op de markt, een mobiele verkoopoplossing voor laptops en heb gezamenlijk met SAP de eerste implementatie van CRM in Nederland begeleid.
Sinds 2002 werk ik bij SAP, eerst als consultant, daarna 10 jaar lang in presales voor marketing, sales en service-oplossingen en sinds 3 jaar leid ik het team van CX presales. In deze jaren heb ik veel ervaring opgedaan en ben thought-leader op het vlak van Commerce, Customer Engagement, Sales en Customer Service domeinen. Mijn passie is bedrijven en organisaties te helpen in hun digitale transformatie op het vlak van Customer Experience.
 

Evenement foto's

 


  
 
 

Bestuursleden

        Voorzitter
      Remco-Jan Lof
      Vitens NV
      voorzitterCX@vnsg.nl
        Secretaris
      Rik Loenen
      Acorel
      secretarisCX@vnsg.nl
   

Evenementen

Hier vind je de geplande evenementen.
Default image for Customer Experience (CX)