Tips & Tricks - December 2020

In deze serie leveren diverse experts handige tips voor gebruikers. 
Factuurverwerking in SAP met XFT Invoice Management
Ideo, Pieter van Nes


XFT Invoice Management is een volledig met SAP geïntegreerde oplossing, waarmee facturen sneller, accurater en transparanter verwerkt kunnen worden. Spookfacturen zijn verleden tijd en leveranciers kunnen sneller worden uitbetaald. Daarnaast worden alle facturen digitaal gearchiveerd in SAP. 

Lees verder
SAP Cloud Platform Central Launchpad
Avelon, Joost van Poppel

De SAP Fiori Launchpad is het startpunt voor SAP Fiori apps. Sinds 2016 is het mogelijk om SAP Fiori vanuit het SAP Cloud Platform te consumeren via de SAP Fiori Cloud Edition. In Q4 2020 wordt een nieuwe optie toegevoegd voor het opzetten van een SAP Fiori Launchpad, namelijk de SAP Cloud Platform Launchpad. In deze tip wordt verder ingegaan op deze nieuwe functionaliteit en waarom deze is geïntroduceerd.
 
Lees verder
Verschuiving van testwerk 
PTwee, Martin Heining

Organisaties die met SAP werken kiezen er steeds vaker voor om al het maatwerk in SAP te ontmantelen en onder te brengen in losstaande (low-code) oplossingen. SAP en maatwerk hebben niet altijd een even prettig huwelijk. Als er bij het testen issues zijn, bevinden die zich meestal in die hoek. Het complexe IT-landschap waar SAP een onderdeel van is, blijkt niet altijd zo overzichtelijk als je zou willen. Vergeten maatwerk kan dan een heuse sta in de weg zijn. Het kiezen voor maatwerk buiten SAP lijkt dan ook een verstandige route.

 
Gestroomlijnde klantenservice met SAP Field Service Management
Dimensys, Jeroen Konings


Uitmuntende service leveren is belangrijk. Om die te kunnen leveren zijn twee componenten noodzakelijk: een gestroomlijnd proces én de mogelijkheid om te leren van uitgevoerd werk. SAP Field Service Management (FSM) maakt beiden mogelijk. Voor organisaties die al met SAP werken én voor bedrijven die een stand alone oplossing zoeken. SAP FSM stelt de serviceafdeling in staat tijdens het hele serviceproces efficiënter én betrouwbaarder te werken: vanaf het mobiel loggen van het ticket tot en met de terugkoppeling naar de klant.

Leestips

Human Experience Management (HXM) in de cloud met SAP SuccessFactors

20-7-2021
[img=/iMIS/images/blogs/HR focusgroep SAP SuccessFactors.jpeg]VNSG[/img]Met SAP SuccessFactors Human Experience Management kunnen bedrijven hun HR-strategieën transformeren en uitbreiden. De HXM-suite kan worden gebruikt om personeel te vinden, te

Zorgdata is een global play - Jeroen Tas over Philips en Gaia-X

7-7-2021
[img=/iMIS/images/blogs/Zorgdata Philips en Gaia-x.jpeg]VNSG[/img]Jeroen Tas, Chief Innovation & Strategy Officer van Philips, is onlangs benoemd in de Board of Directors van Gaia-X. Tas is daarnaast een gepassioneerd blogger over tech-innovaties in

Vebego implementeert Qualtrics voor betere klantervaring

29-6-2021
[img=/iMIS/images/blogs/Vebego vierkant.jpg]VNSG[/img]Feedback van klanten is voor Vebego minstens zo belangrijk als financiële resultaten. Rapportages over de financiën waren er in overvloed, maar rapportages over de customer experience (CX) konden

Tips & Tricks juni 2021

24-6-2021
[img=/iMIS/images/Blogs/Tips en tricks/Tips en Tricks vierkant.jpg]VNSG[/img] In deze serie leveren diverse experts handige tips voor gebruikers.

Eneco - Verschillende integratiemogelijkheden van en naar SAP

3-6-2021
[img=/iMIS/images/blogs/Eneco vierkant.jpg]VNSG[/img]SAP vormt de core van het IT-landschap van Eneco. Daaromheen draaien andere applicaties. De SAP-core moet natuurlijk goed kunnen samenwerken met de rest van de keten. Hoe doet Eneco dat? Voor welke