Introductie Focusgroep CX

Hey hallo! Welkom bij mijn eerste blog betreffende onze focusgroep Customer Experience, oftewel CX. Je leest het goed, we gaan niet meer verder met de naam Customer Engagement & Commerce. Maar daarover later meer.

Nieuwe voorzitter Focusgroep Customer Experience: Remco-Jan Lof
Ik zal mijzelf eerst eens voorstellen. Mijn naam is Remco-Jan Lof en sinds 2019 ben ik de voorzitter van onze focusgroep. Ik ben werkzaam bij Vitens, het grootste waterbedrijf van Nederland, als Informatie Analist SAP. 35 jaartjes jong, gelukkig getrouwd, 2 mooie kinderen en wonend in het pittoreske Wijk bij Duurstede.

Naamswijziging CEC naar CX
Om mee te gaan met de ontwikkelingen die binnen SAP gebeuren hebben we in overleg met de VNSG besloten dat het voor de focusgroep tijd was om ons aan te passen aan het hedendaagse. We hebben onszelf een doel en een visie gegeven waarbij de naamaanpassing onvermijdelijk was. SAP maakt een grote opmars met het C/4 landschap en daarmee veranderd ook de toegevoegde waarde en ervaring voor de klant.

SAP C/4 is de overkoepelende naam voor de verschillende CX oplossingen die worden geboden binnen deze cloud omgeving.
1. Customer Data Cloud
2. Service Cloud
3. Marketing Cloud
4. Commerce Cloud
5. Sales Cloud
 


C/4HANA implementatie?
We willen jullie graag meenemen in de mogelijkheden die het huidige C/4 landschap ons kan bieden en de afwegingen die gemaakt moeten worden om tot de juiste keuze te komen voor een mogelijke implementatie. Dit willen we graag onderbouwen obv gebruikerservaring door bedrijven die reeds een implementatie hebben afgerond, hiermee bezig zijn of in de overweging zitten om een keuze te maken. We beginnen dit jaar dan ook bij het waterbedrijf Vitens welke aan de vooravond staat van een C/4 implementatie met de Service Cloud. Ik zal jullie spoedig een uitnodiging sturen voor deze activiteit.

Jouw verhaal ook delen?!
Naast de leuke activiteiten die we vanuit de focusgroep willen organiseren is het ook van belang dat hier een gedegen bestuur achter zit en actieve leden die ons graag willen helpen met het bedenken en organiseren van alles wat hieromtrent komt kijken. We zijn zodoende op zoek naar een secretaris en kerngroepleden die ons willen ondersteunen en hopen dat jullie ons hiermee kunnen helpen. Er zal dan ook binnenkort vanuit de focusgroep een mail worden verstuurd met daarin de vacatures voor deze posities.
 
Ik wil jullie graag bedanken voor het lezen van mijn eerste blog en hoop jullie te zien tijdens onze eerste activiteit!
 

Voorzitter Focusgroep CX | Remco-Jan