Tips & Tricks - September 2020

In deze serie leveren diverse experts handige tips voor gebruikers. 
Customer Connection Program EAM - Testen functionaliteit
Magnus, Nathan Snoei en Jan-Adriaan van Enk 


In het kader van het Customer Connection programma staat SAP op het punt om weer een aantal functionele verbeteringen uit te brengen. Voordat SAP dit officieel doet vraagt zij partners en klanten om deze functionaliteiten eerst grondig te testen om zeker te stellen dat deze nieuwe functies voldoen aan de "deutsche grundlichkeit". Voor Magnus hebben Nathan Snoei en Jan-Adriaan van Enk de volgende op stapel staande functionele verbeteringen getest:
  • Resetten maatregel status “Afgehandeld” in de melding
  • Adresbepaling in ATB’s voor externe operaties
  • Handmatig aanpassen behoeftetermijn voor externe operaties 

Lees verder voor een korte toelichting en impressie van deze functies.

Lees verder

SAP Invoice Management en Fiori
Avelon, Jerry van Holst 

Voor veel organisaties is het afhandelen van binnenkomende facturen een kostbaar en veelal handmatig proces. Handmatige invoer, tijdrovend onderzoek, uitvoerige communicatie met de leverancier en interne goedkeurders, handmatige routering en controles op onbetaalde facturen zijn aspecten die veel tijd vergen. Om dit soort problemen te verhelpen en de factuurafhandeling te professionaliseren, heeft  OpenText Vendor Invoice Management (VIM), ook bekend als SAP Invoice Management (SIM), ontwikkeld.

OpenText investeert veel tijd en moeite in het continu verbeteren en innoveren van SIM. Een van deze innovaties is op het gebied van SAP Fiori. OpenText biedt verschillende Fiori applicaties aan ter ondersteuning van de SAP Invoice Management processen. Deze tip gaat in op de functies en mogelijkheden van deze Fiori apps.

Lees verder
Process Mining en Lean Six Sigma vormen een gouden combinatie voor Heijmans
Dimensys, Patrick Beks

Bouwen begint met organiseren, is het devies van Heijmans Kabel- en Leidingsystemen. Organiseren begint met data, voegen wij daar graag aan toe. Maar hoe voorkom je dat je kostbare tijd verliest aan het analyseren van onnodige data? Daarvoor hebben we Dimensys Process Insight ontwikkeld. De meerwaarde zit hem in de combinatie met Lean Six Sigma, de managementstrategie waarmee de kwaliteit van productie- en administratieve processen stap voor stap verbeterd kan worden. De combinatie stelt organisaties in staat veel gerichter data te analyseren en sneller tot de kern van procesverbetering te komen. Een nieuwe service die we samen met Heijmans op de proef stelden. Met inzicht, focus en optimalisatie als smaakmakende uitkomsten.
SAP-gereedschap voor testers 
PTWEE, Martin Heining


Ondanks alle innovaties en verbeteringen in de user interface naar meer gebruiksvriendelijkere vormen zoals FIORI, blijven SAP transactiecodes een belangrijke basis voor velen. Dit geldt des te meer voor wie zich bezighoudt met het testen van SAP. Waar de voorgaande tips & tricks vanuit PTWEE veelal gaan over het organiseren van testen of het toewerken naar een geautomatiseerde regressietest, gooien we het dit keer over een andere, meer praktische boeg. Na inventarisatie onder onze testconsultants komen in deze blog de drie belangrijkste SAP transacties naar voren die als basisgereedschap voor iedere SAP tester moeten worden beschouwd.


 

Leestips

Tips & Tricks oktober 2021

13-10-2021
[img=/iMIS/images/Blogs/Tips en tricks/Tips en Tricks vierkant.jpg]VNSG[/img] In deze serie leveren diverse experts handige tips voor gebruikers.

Human Experience Management (HXM) in de cloud met SAP SuccessFactors

20-7-2021
[img=/iMIS/images/blogs/HR focusgroep SAP SuccessFactors.jpeg]VNSG[/img]Met SAP SuccessFactors Human Experience Management kunnen bedrijven hun HR-strategieën transformeren en uitbreiden. De HXM-suite kan worden gebruikt om personeel te vinden, te

Zorgdata is een global play - Jeroen Tas over Philips en Gaia-X

7-7-2021
[img=/iMIS/images/blogs/Zorgdata Philips en Gaia-x.jpeg]VNSG[/img]Jeroen Tas, Chief Innovation & Strategy Officer van Philips, is onlangs benoemd in de Board of Directors van Gaia-X. Tas is daarnaast een gepassioneerd blogger over tech-innovaties in

Vebego implementeert Qualtrics voor betere klantervaring

29-6-2021
[img=/iMIS/images/blogs/Vebego vierkant.jpg]VNSG[/img]Feedback van klanten is voor Vebego minstens zo belangrijk als financiële resultaten. Rapportages over de financiën waren er in overvloed, maar rapportages over de customer experience (CX) konden

Tips & Tricks juni 2021

24-6-2021
[img=/iMIS/images/Blogs/Tips en tricks/Tips en Tricks vierkant.jpg]VNSG[/img] In deze serie leveren diverse experts handige tips voor gebruikers.